TV och Internet

TV
Vi tillhandahåller ett  digitalt tv-utbud via antennuttaget i din lägenhet. Kanalerna som ingår är: SVT1, SVT2, Tv3, Tv4, Kanal5, TV6, Sjuan, Tv8, Kanal9, Tv10, Kanal11, Tv12, Barnkanalen/ SVT24, Kunskapskanalen, Discovery, ATG Live och Sappakanalen.
Om du saknar någon kanal i vårat utbud kan du själv köpa till fler kanaler. 

För att kunna ta emot alla kanalerna i utbudet måste du ha en digitalmottagare i din tv. I de allra flesta tv-apparater finns en inbyggd digitalmottagare, om du inte har det kan du köpa till en. Det krävs en DVBC-box för att det ska fungera.

På Järnvägsgatan 44 och Österlånggatan 23 finns en tv-box i varje lägenhet. Tv-boxen måste du aktivera genom att ringa Sappa. Glöm inte att avsluta ditt abonnemang när du flyttar och lämna kvar boxen, fjärrkontrollen, patch-kabel och strömkabel till nästa hyresgäst.

Vill du göra en felanmälan, köpa till fler kanaler eller aktivera din tv-box ringer du Sappa på telefon: 0774-444 744.

Aktivera tjänster
Det är frivilligt att aktivera din tv-tjänst och ditt personliga konto på sappa.se/aktivera. Men om du vill få information vid driftstörningar, se dina tjänster samt skapa ärenden till Sappas kundsupport kan du registrera dig.

Internet
Det finns öppen fiber i alla våra fastigheter. Hyresgästen står själv för ett abonnemang. 
Det är GlobalConnect som levererar fiber. På globalconnect.se  kan du beställa bredband och tv.